FANDOM

Transporter

Mekanik Edit

Bir cadı seni kontrol edemez.

Birden fazla Taşıyıcılar aynı hedefi seçerse, lobiye ilk katılan Taşıyıcı, hedeflerini taşımak için kullanılacaktır.

Transporter - Genel bakış Edit

  • Her gece taşıma için iki kişi seçebilirsiniz. Bu hedeflere gelen tüm ziyaretçiler takas edilecek; Her ikisini de ziyaret etmeye çalışan herkes bunun yerine diğerini ziyaret edecektir. Kime taşınacağını seçme sırası önemli değil.
  • Nakledilen her iki kişi de "Siz başka bir yere taşınmışsınız" mesajını alacaksınız. Gecenin sonunda
  • Ziyaretçiler, diğer taraftan, yanlış hedefe vurdukları konusunda bilgi sahibi olmayacaklar (bazıları, katiller gibi, seçtikleri hedef öldürülmediği için anlamaya çalışabilirler.)
  • Hedefi bir Jester linç ederse, onun yerini başka bir oyuncuya nakledemezsin.

Transporter Edit

Taşıma aşağıda ki durumlarda etkisizdir.
  • Aynı kişiyi kendi başlarına değiştiremezsiniz.
  • Bir Veteran'ın hedefini değiştiremezsiniz. Alert ise vurulursun.
  • Eğer rolü bloke edildiği veya bir hedef seçmediği için evde kalmaya zorlanan bir Kurtadam naklederseniz. Kim ile nakledildi ise Werewolf nakledildiği evin sahibini ve gelenleri öldürecektir.
  • Hapiste olan hedefleri taşıyamazsın. Denemeye çalışırken, hedeflerinizden birinin hapsedildiği size bildirilir. ( Hedef nakledilmeye çalıştığına dair bilgi alamaz.)
  • Oyundan ayrılan hedefleri gece geçirmeden taşıyamazsınız. (Taşıma mesajı almazsınız.)
  • Bir Town üyesini vuran bir Vigilante'den suçluyu nakledemezsin. Vekil intihar etmeye devam edecek.
  • Bununla birlikte, Vigilante'nin hedefini bir gece önce taşıyabilirsiniz.
Taşımacınız aşağıdaki saldırıları değiştiremiyor:
  • Hedef rolü bir Seri katil veya Kurtadamı (Dolunay Sırasında) engelliyorsa, katil onları nakletmiş olsanız bile rol engelleyicisine saldıracaktır.
  • Hedefiniz Veteranı dikkatli bir şekilde ziyaret ettiyse, onları nakletseniz bile vurulurlar.

Strateji
  • Taşıyıcı, eldeki doğru bilgiye sahip oldukları sürece çok güçlü bir roldur. Bununla birlikte, aynı zamanda kaotik bir yapıya da sahip olabilirler, hassas dengeleri karıştırıyorlar.
  • Bir Taşıyıcı aslında insanları gün boyunca ziyaret etmeye ve öldürmek istedikleri kişiyle taşımaya yönlendirerek, şüphelendikleri insanları öldürmeye teşebbüs edebilir.
  • Bununla birlikte, bir Jailor, Deneyimli veya başka bir Taşıyıcı bu planı bozabilir.

KİMİ TAŞIMALI Edit

  • Bir oyunun ikinci yarısında, Belediye başkanı gibi önemli roleri taşıyabilirsiniz. Oldukça değerli roleri hayata tutmak bu aşamada kritik bir hamle olacaktır.
  • Kendinizi hedefleyemediği için Kurtadam haricinde katille birlikte kendinizi taşımak etkili bir hamle olacaktır. Onlar sizi öldüremeyecektir. Bir Vigilante veya Mafioso'larsa, kendilerini öldürecekler ve eğer bir Kundakçı olursa ateşleyecekler. (nadiren de olsa Kundakçı ya bir Cadı tarafından kontrol edilir), Bu durumda öleceksin.
  • Gündüz olduğunda tartışmalar ve kavgalar oldukça yaygındır. Eğer iki kişi sürekli tartışıyor ise muhtemelen ikisinden biri veya ikisi de katil rolerdendir. Katil rol olduğunu şüphelendiğiniz kişileri yerlerini birbirleri ile değiştirin. Bu nedenle birbirlerine saldıracaklardır. ( Bu strateji ile ilgili tek sorun hedeflerin Vigilante veya Veteran olmalıdır.)
  • Kundakçıların hedeflerini yakmalarına engel olabilirsin. Kundaklama uzmanı başka bir hedefle taşınırsa yakmazlar, ancak bu hedefi gazlarlar. (Bununla birlikte, Kundakçı bu hedefi gazlamaya kalkarsa, bunun yerine herkesi yakacaktır.)
  • Bir suçlanan ya da kanıtlanmış Mafya ya da Tarafsız Öldürme rolü ve Mafyanın bir üyesi varsa katili Mafya üyesine taşıyabilir ve unutmayın: Baba onun Mafya üyelerini öldürebilir!
  • Birisi Survivor olduğunu iddia ederse (inanılırlığa bakılmaksızın) kendinizi iddia edilen Hayatboyu ile birlikte taşıyarak insan kalkanınız olarak davranacaktır. Risk, Bir Vigilante'nin hedefi haline gelebilir ve onun yerine vurulabilir. Söz konusu kişi ertesi gün taşınması konusunda şikayet ettiğinde, sonraki gece tekrarlamayı bırakın; çünkü herhangi bir kötü katil sizden kurtulmayı hedefleyebilir.Kiminle taşınacağından emin değilseniz, kötü olduğunuzdan veya saldırıya uğraması muhtemel görünmeyen biriyle kendinizi taşımak iyi bir fikirdir; Ulaşımın yarısının bir Townie olduğunu ve diğer yarısı kötülük yapabileceğini kesin olarak biliyorsunuz, bu da Mafyayı kendine saldırmaya zorlayabileceğiniz anlamına geliyor.

KİMİ TAŞIMAMALI Edit

  • Oyunun ilk bir kaç gününde, taşıma işlemi uygulamak tehlikeli olabilir. Yeterince bilgi topladıktan sonra taşıma işlemini yapmanız daha iyi olacaktır. ( Eğer ilk günler rolünüz ortaya çıkar veya size saldırı olacağından şüpheleniyorsanız kendinizi başka biri ile taşıyabilirsiniz.)
  • Araştırmacı tarafından araştırılacak hedefleri taşımaktan kaçının; bu, karışıklık yaratacaktır.
  • Veteran'a karşı dikkatli olunuz. Alarm sürecinde onu nakletmeye kalkarsanız vurulursunuz. Ayrıca, diğer hedefinizi ziyaret eden herkes onun yerine Veteranı ziyaret edecek ve tersini de yapacaktır.
  • Özellikle, Kasabada Vigilante bulunduğundan şüpheleniyorsanız, linç başarısız olduktan sonra gece neredeyse linç edilen biriyle kendinizi taşımaktan kaçınmak isteyebilirsiniz; Vigilantes sıklıkla bir risk alır ve tüm Mafyayı tanıma umuduyla kendileri için oy kullanmayan insanlara dayanarak linç etmesi zor görünen insanları vururlar.

EK BİLGİ Edit

  • Hedeflerinizden biri hapse atılırsa, bir mesaj alırsınız ve ulaşım başarısız olur. Jailor'un Son İstek'i eksikse, bilgileriniz yardımcı olabilir.
  • Hedeflerinizden biri öldürülürse, katilin kendine saldıramayacağı için diğer hedefinizin suçlu olmadığından emin olabilirsiniz. (Kurtadam dışında, ancak kurtadam hedefini taşırsanız öleceksiniz.)
  • Hedeflerinizden biri Mafya tarafından öldürülürse, diğer hedefiniz muhtemelen Mafya üyesi değildir çünkü Mafya kendi üyelerine bu şartlar da saldıramaz.
  • Bütün bu durumlarda, bir Cadı muhtemelen hedefini kendilerine (veya Mafyanın bir üyesine çarpıp Mafyanın bir üyesine) saldırmaya zorlayabilir; Ancak, bu şeylerin aynı anda gerçekleşmesi oldukça nadirdir.
  • Birisi her gece rolünün engellendiği veya kontrol edildiğini iddia ediyorsa, kendinizle birlikte söz konusu hedefi taşımayı deneyin. Onların yerine hedef olacaksın. Hem rol bloklarına hem de kontrollere karşı bağışık olduğunuz için, kendiniz etkilenmeden hedefinize neler olacağını bileceksiniz.
  • Şikayet ederek bir ulaşıma kimin yanıt verdiğine ve kimin sessiz kaldığına dikkat edin. Kötü roller, kendilerine dikkat çekmekten kaçınmak için sessiz kalma eğiliminde olurlar ve onları araştıran Şeriflerin, aldıkları okunan herhangi bir değişime inanmalarını istiyorlardı; Bunun tersine, masum rollerin, takas edilen kötü bir rolle karıştırılmamak için nakledildiklerini duyurma ihtimalleri daha yüksektir.