FANDOM

Rolengelleme (Roleblock), geceyken bir karakterin gece yeteğinin başka bir karakter tarafından bölünmesi yani "engellen"mesi ile gerçekleşen bir olaydır. Rolengelleme, gece yapabileceği herhangi bir işi olan her rol için gerçekleşebilir. Genelde rolengelleme, Köylüler için kötü özelliktedir ama gelecekte şüpheli kişileri tanımlamada kullanılabilir. Bazı roller buna doğrudan sebep olabilir ama geceyken çoğu roller için genelde tesadüfi bir olaydır.

Rolengelleyebilen Roller

Bilinmelidir ki Cadı ve Nakliyeci rolleri rolengellemezler ama rolengellemeye benzeyen yetenekleri kurbanlarının seçtikleri kişiden başkasını istemeden hedeflemelerini sağlar.

Rolengellemeye Yönelik İpuçları

  • Eğer birisi Seri Katili veya Dolunayda bir Kurt Adamı rolengellerse otomatikman ölür. Refakatçi, bunlardan birinden dolayı ölürse Vasiyetnamesinde hedeflediğini belirttiği son kişi, büyük ihtimalle katildir.
  • Kimin rolengellendiğine dikkat etmek, oyundaki kişilerin rolleriyle ilgili büyük ipuçları verebilir. (Mesela Kundakçı o gece kimseye benzin dökmemişse rolengellenen kişi Kundakçı olabilir veya rolengellenen kişilerden rolengelleyiciyi bulabilirsiniz çünkü rolengelleyiciler genellikle başkalırını hedeflerler.)
  • Rolengellenmek Seri Katil ve Mafya için kötü bir durumdur çünkü başkaları rolengelleyicinin Seri Katil tarafından öldürülmesinden veya Mafyanın kimseyi öldürmemesinden dolayı sizi suçlayabilir.

Also on FANDOM

Random Wiki