FANDOM

Town of Salem'de, oynanabilecek 5 oyun türü bulunmaktadır: Klasik Modu, Seçmeli Modu, Hep Herhangi Modu, Acele Modu ve Cadı Avı Modu. Hepsi birbirinden farklıdır.

Klasik Modu

Klasik, rollerin önceden belirlenmiş olmasından dolayı, oyunun en basit türüdür. Bu mod yeni oyuncular için hazırlanmıştır. Böylece oyuncular rolleri oyundan oyuna değişmeden rahatlıkla öğrenebilirler. Rol sayısı, oyuncu sayısına dayanmaktadır. Bu rollerin belirli bir sıralaması bulunmaktadır. Mesela; eğer oyunda 10 kişi varsa, o zaman ilk 10 rol oyunda kullanılacaktır.

Not: Lobi 15 kişiye ulaştığında oyun otomatik olarak başlayacatır.

Rol Adı Rol Birliği/Kategorisi Rol Açıklaması
Sheriff Kasaba Araştırmacı Şüpheli aktivite için her gece bir kişiyi kontrol et.
Doctor Kasaba Koruyucu Her gece bir kişiyi iyileştir ve böylece ölmelerini önle.
Investigator Kasaba Araştırmacı Her gece bir kişinin rolüne dair bir ipucu bulmak için o kişiyi araştır.
Jailor Kasaba Katil Her gün, geceyken hapsetmek için birisini seç.
Medium Kasaba Destek Geceleri ölülerle konuş. Bir kereliğine canlı bir oyuncuyla seans yap.
Godfather Mafya Katil Her gece birisini öldür.
Framer Mafya Aldatma Her gece, komplo kurmak istediğin birisini seç.
Executioner Tarafsız Kötü Kasabayı hedefini linç ettirmek için kandır.
Escort Kasaba Destek Her gece bir kişinin dikkatini dağıt.
Mafioso Mafya Katil Babanın emirlerini uygula.
Lookout Kasaba Araştırmacı Ziyaretçilerini görmek için geceyken birini izle.
Serial Killer Tarafsız Katil Her gece birisini öldür.
Kasaba Katil Kasaba Katil Ya Gazi da Gönüllü olmak durumunda.
Rasgele Kasaba Rasgele Kasaba Gardiyan (ya da Gazi eğer Kasaba Katil oysa) hariç herhangi bir Kasaba rolü olabilir.
Jester Tarafsız Kötü Kasabayı seni linç etmeleri için kandır.

Seçmeli Modu

Seçmeli Modu, Klasik Modunun aksine Lobiciye oyunda bulundurmak istedikleri roller için daha çok özgürlük sağlar.

LobiciEdit

  • Lobici, oyunda bulunan 30 rolden 15'şini seçebilme yeteneğine sahiptir.
  • Lobinin gücü, Seçmeli Modunda Klasikten çok daha yüksektir çünkü eğer insanlar yapılan rol listesini beğenmezlerse rolleri seçen kişiyi değiştirebilirler
  • 30 rolle birlikte Lobici; Kasaba, Mafya ve Tarafsızlardan biraz daha rasgele roller de seçebilmektedir.
  • Lobici, rasgele olan rol birliklerinden de seçebilmektedir ve böylece oyun rolleri bu birlikler üzerinden rasgele seçecektir.
  • Bunlarla birlikte aynı zamanda oyunda zaten bulunan Eşsiz Roller hariç herhangi 30 rolden biri olabilen Herhangi seçeneğini de kullanabilirir.

Yaygın rol düzenleri için, Seçmeli Düzenlerini inceleyebilirsiniz.

Hep Herhangi

Hep Herhangi Modu tamamıyla rasgeledir ve oyundaki 30 rolden herhangi biri olabilecek 15 Herhangi yerleştirilmiştir. Her oyun türünde olduğu gibi, oyunda sadece bir Eşsiz Rol bulunabilir.

Acele Modu

Acele Modu diğer oyun türlerinin aksine her şeyin çok hızlı ilerlediği bir oyun türüdür. Normal oyun süresi yerine, oyun Oylama Fazı hariç bütün fazlarının süresi yarılanarak hızlandırılmıştır. Acil ya da çabuk ilerleyen bir oyuna ihtiyacınız varsa o zaman burası aradığınız yerdir.

FarklarEdit

  • Oylama hariç bütün eylemler için verilen süre yarıya inmiştir.
  • Bazı oyun yetenekleri arızalıdır. (Medyumun seansı ya da Gardiyanın hapis yeteneği verilen zaman yüzünden gereksizleşmiştir.)

ArtılarEdit

  • Oynamak isteyen ama yeterli zamanı olmayan insanlar için mükemmel.
  • Hızlı oyunları tercih edenler için biçilmiş kaftan.

EksilerEdit

  • Gece ve Savunma fazları çok hızlı ilerler. Dikkat edin!
  • Vasiyetinizi tamamlamak için çok az zaman var.
  • Bir oyun başlatmak zor olabilir çünkü çoğu kişi bu oyun türünü pek oynamaz.
  • Lobi genellikle bir rolün kullanılması için çıldıran insanlar yüzünden karmakarışık bir haldedir.

Cadı Avı

Oyunun amacı, Cadılar ve Gönüllülerden oluşan iki takımdan birinin diğer takımı özellikle gece vakti yok etmesidir. Cadılar Gönüllüleri kontrol edip diğer Gönüllüleri öldürmeyi çalışırken, Gönüllüler Cadıları vurmaya çalışmaktadır. Eğer bir Gönüllü başka bir Gönüllüyü öldürürse ikisi de ölür çünkü öldüren Gönüllü masum birisini öldürdüğü için intihar edecektir. Lobi dolduğunda oyunda 10 Gönüllü ve 5 Cadı olacaktır.

TaktiklerEdit

Temelde risk ve şans oyunudur. Cadıları öldürmenin en iyi yolu onları linç etmek ve doğru kişiyi seçtiğini ummaktır. Cadılar içinse, Gönüllüleri kendi öldürmeleri için kontrol etmek en iyi seçim olacaktır çünkü böylece ya kendinize bir dost bulacaksınız ya da kendi dostunuzu öldürtmüş olmaktan kaçınmış olacaksınız.

FarklarEdit

  • Oldukça eşsiz bir oyun türüdür. En fazla 10 Gönüllüye ve 5 Cadıya sahip olabilirsiniz.

ArtılarEdit

  • Arkadaşlarla oldukça eğlencelidir.
  • Zaman harcamak için iyi bir yoldur.
  • Arkadaş edinmek için iyi bir yoldur.

EksilerEdit

  • Takım arkadaşlarını öldüren hilekarlar oyunu mahvedebilir.
  • Eğer bir Gönüllüyseniz büyük ihtimalle başka bir Gönüllüyü vuracaksınız.
  • Çok nadiren oynanır.

Also on FANDOM

Random Wiki