FANDOM

Mafyanın çok basit bir amacı vardır: bütün Köylüleri ve Tarafsız Katilleri öldürmek. Genellikle, Mafyanın belli rolleri vardır fakat Seçmeli Modunda ise birkaç tane belirli Mafya bulunmaktadır. Bütün Mafya üyeleri, rolleri ne olursa olsun, geceleyin birbirleriyle konuşabilirler. Eğer hiç Mafya Katil kalmazsa rolü gereği kimseyi öldüremeyen herhangi bir Mafya üyesi Mafyöze dönüşür.

Bazı Mafya rolleri ustalık isteyerek takımlarını zafere ulaştırmak için yüksek miktarda pratik gerektirebilir. 1.3.0'da gelen güncelleştirme ile en fazla bir takımda 5 mafya üyesi olabilir.

Mafya Rollerinin Listesi

Rol Adı Birliği Açıklaması
Blackmailer Mafya Destek Şantaj yapmak için birini seç. O sabah konuşamayacak.

Gündüz fısıldamaları oku.

Consigliere Mafya Destek Akşamları seçtiğin kişinin rolünü öğrenmek için araştır.
Consort Mafya Destek Her akşam birinin dikkatini dağıt ve yeteneğini kullanmasını engelle.
Disguiser Mafya Aldatma Akşamları seçtiğin kişinin rolünü alır.(Araştırmacıların göreceği sonuclar seçtiğiniz kişinin sonuçlarıdır.)
Forger Mafya Aldatma Akşamları mafyanın öldüreceği kişinin parşömenin de değişiklik yap.
Framer Mafya Aldatma Akşamları birini suçla. Kişi, araştırmacılara karşı mafya olarak gözükecek.
Godfather Mafya Katil Mafiosonun kimi öldüreceğeni seç.
Janitor Mafya Aldatma Mafyanın öldüreceği kişiyi temizle ve rolünün gözükmesini engelle. Rolü mezarlıkta temizlenmiş olarak gözükecek.Ve öldüğü gün rolünü öğren.
Mafioso Mafya Katil Godfatherın hedef seçtiği kişiyi öldür. Godfather kimseyi seçmez ise, sen seç.

GENEL STRATEJİ Edit

  • Diğer mafya üyeleri hariç adını ve rolünü parşömenine yaz. Mafya üyesi olmayan kişilerden bir kaçını da parşömenine ekle. Sen öldüğün zaman, kasabalılar senin gamethrow yaptığını sanıp,masum kasabalıları asacaklardır.

Sana sorulduğunda rol söylemek için taktikler: Edit

  • Jailor: Jailor sana rolünü sorduğu zaman mümkün olduğunca inandırıcı olmaya çalış. Jailor, performansına bağlı olarak seni idam eder. Ve çoğu Jailor tarafsız rolleri idam eder bu nedenle tarafsız rol söylememeye özen göster.
  • İnvestigator: Kanıtlanmış bir İnvestigatora karşı söylemek için bir çok rol var. Örnek olarak mafioso iken veteran veya vigilante olduğunu söyle. Vigilante olduğunu söyler isen bir mafya üyesini vurmanı isteyebilirler. Veteran unique yani özgün bir roldür. Bu nedenle bir kasabada sadece 1 veteran olabilir.Eğer gerçek veteran ölürse, sıçtın demektir. Consort olarak escort, consigliere olarak investigator, janitor olarak medium olduğunu söyle. Blackmailer iken spy olduğunu söylemek tehlikelidir çünkü spy fısıldaşmaları görürken sen göremezsin! Framer,forger,godfather ve disguiser için çok bir seçenek yok. Disguiser iken jester olduğunu söyleyebilirsin ama genellikle vigilante ve jailor tarafından öldürülebilirsin. Godfather iken executioner olduğunu söylebilirsin ama jester da olduğu gibi tehlikeli. Godfather ile mayor veya vampire hunter olduğunu söylememen tavsiye edilir.
  • Lookout: Lookout senin o kişiyi ziyaret edip etmediğini biliyor. Mafioso,godfather,forger,janitor ve blackmailer için sorun olabilir. Eğer consort olarak kanıtlanmış bir kasabalının dikkatini dağıtıyorsan yine sorun olabilir.

Müttefikler: Edit

  • Executioner: Executionerler, hedefi olan kasabalıyı astırmayı isterler. Bu senin işine yarar.
  • Jester: Jesterlar, kasabının onları astırmasını isterler ve akşamları suçlu oyu verenlerden biri öldürür. Öldürdüğü kişi kasabalı oldukça senin işine yarar.
  • Witch: Witch, seninle birlikte oyunu kazanabilir ve bütün kasabalıların ölmesini ister. Witch ile birlikte çalışabilirsin.
  • Survivor: Survivor her rol ile kazanabilir. Yani sana yardım edebilecek güzel bir roldür.
  • Tarafsız katiller, executioner ve survivor olduklarını söyleyebilir. Emin olmadan onlarla iş birliği yapmaman tavsiye edilir.

Sabahleyin Edit

  • Eğer bir mafya üyesi asılırsa ve herkes suçlu oyu verme durumunda ise sende suçlu oyu ver çünkü senin şüpheli olduğunu düşünürler. Diğer kasabalılar masum oyu verirken sende var böylece takım arkadaşın kurtulur.
  • Eğer bir executioner hedefini astırmaya çalışıyor ise oy bölümünde masum oyu ver ki senin kasabalı olduğunu düşünsünler. Ama senin verdiğin oy sayesinde kurtulursa bu senin pek işine gelmeye de bilir.
  • Eğer akşam bir tarafsız katile saldırırsan, onu ele verme. Ölüm notuna başka birinin ismini yazarak masum birini suçla. Örnek olarak " Alice Parker is immune at night." Çünkü tarafsız katil daha çok kasabalıyı öldürerek senin ilerlemen de sana yardımcı olabilir. Elinden geldiğince ilk günlerde tarafsız katili hayatta tut. Bunu yaparken kedini belli etme.
  • Eğer bir seri katile veya werewolfa saldırırsan 2 ve 3 gün sonra sheriff olduğunu söylerek onu astırabilirsin böylece kasabalılar sana güvenecektir. Saldırıdan bir sonraki gün bunu yaparsan önceki gün kimse ölmediği için senin mafya olup ona saldırdığını anlayabilirler.
  • Jester için bir mafya üyesinin suçlu oyu vermediğinden emin ol. Genellikle olamayacaksın bu nedenle sen oy kullanma ve kendini koru.
  • Godfather veya mafioso hapse atıldığında, dikkati dağıtıldığında kimseyi öldüremez fakat mafyada 2 tane katil rolü olduğu için diğeri öldürmeye devam edebilir, sıkıntı olmaz. Fakat içlerinden birisi öldüğünde, hapisteyken kimse mafya tarafından ölmez ve bu sana sıkıntı olabilir. Ertesi sabah hapiste saldırıya uğradığını ve bu nedenle ölmediğini söyleyebilirsin. Escort işin içinde ise yapabileceğin bir şey yok. Kasabanın sana inanması umuduyla...

Chat Edit

  • Spy senin konuşmalarını gördüğü için mafya chatin de mafya üyelerinin ismini kullanma.
  • Disguiser ve janitor aynı oyunda olduğu zamanda bile mafyanın öldürmeye gitti kişinin hayatta olduğunu ve başka bir kişinin öldüğünü görünce, o oyunda disguiser olduğunu sezer ve seni astırabilir.
  • Akşamları mediuma ölülerin chatin de mafya olmayan kişileri mafya gibi gösterebilirsin ve medium senin gamethrower olduğunu düşünecek, masum kişiyi astıracaktır. Ama genellikle dediğine inanmaz.

Also on FANDOM

Random Wiki