FANDOM

Mekanikler Edit

"Temizleme" sadece hedefin öldüğünde Rolünün ve Vasiyetnamesinin gözükmesini engeller, Arsonist (Kundakçı) gazı üstünde herhangi bir etkisi yoktur.

  • "Temizleme" hedefin herhangi bir şekilde ölürse başarılı olur, oyundan çıkmakta buna dahil.
  • Ölüm sebebi Kasaba'ya hala görünür, örneğin Vigilante (Yasa Dışı Örgüt Üyesi) tarafından öldürülürse kasaba bunu bilecektir.
  • Mezarda hedefinin rolü (Temizlendi) (Cleaned) olarak belirecektir.
  • Bir hedefi başarılı olarak temizledikten sonra rolü size bildirilecektir.
  • Mezarda hedefinin üstüne tıklayıp vasiyetnamesini görebilirsin, geriye kalan herkes (mafya dahil) boş bir vasiyetname görecektir.
  • Retributionist temizlenen hedefleri hayata geri getiremez, fakat bir oyun hatası yüzünden bazen bu mümkün olabilir.
  • Unutkan (Amnesiac) temizlenmiş rolleri hatırlayamaz.
  • Eğer bir Forger temizlemek üzere olduğunuz kişinin Vasiyetnamesini değiştirmeye çalışırsa bir etkisi olmayacaktır.

Strateji Edit

Temizlemek için birini seçmek Edit

  • Kasaba Araştırmacı rollerini temizlemek çok önemlidir, çünkü mutlaka bilgileri vardır. Eğer bir Mafyöz veya Baba bir kasaba araştırmacı rolünü öldürürse mutlaka o rolü temizleyin.
    • Eğer kasaba araştırmacı rolünü temizlerseniz bir Araştırmacı olarak rol yapabilirsiniz, bu Consigliere'in de işine yarayacaktır.
    • Eğer bir mafya üyesi onaylanmamış bir Kasaba Araştırmacı rolü tarafından suçlanıyorsa, o rolü temizlemek işinize yarayabilir, fakat Kasaba bundan şüphelenip suçlanan mafya üyesini asmak isteyebilir.
      • Eğer mafya iki hademeye veya bir hademe bir Forger'a sahip ise, öldürülen her rolü temizlemek ve vasiyetnamelerini silmek mantıklıdır çünkü Kasaba bilgi edinemeyecektir.
  • Retributionistler temizlenmiş rolleri yeniden hayata döndüremezler, bu şekilde Gardiyan, Vali gibi bilinen rolleri temizlemek işe yarayabilir. Bunu tabiikide bilinen bir Retributionist var ise yapınız.
    • Fakat bu Retributionist'in bir Kasaba Koruma rolünü hayata geri getirmesine sebep olabilir, Bu ise mafya'nın işini zorlaştırabilir (fakat denemeye değer.)
  • Eğer kimi temizleyeceğinizden emin değilseniz, oyundan çıkan birini temizleyebilirsiniz, Bu sayede Medyum'larla iletişime geçemeyecekleri için Rolleri tamamen bilinmeyecektir
  • Bir Gardiyan (Jailor) temizlendikten sonra Baba veya herhangi bir mafya rolünün "Mupusa atıldım" demesi Kasaba'nın Gardiyanın hayatta olduğunu düşünmesine yol açabilir ve siz kendinizi Gardiyan gösterebilirsiniz.
  • Mafya arkadaşlarınıza yardım etmeyi unutmayın! eğer temizlediğiniz bir rol Araştırmacı'nın mafya arkadaşınızı araştırdığı zaman göreceği bir rol ise (Örneğin: Siz bir Gazi'yi öldürdünüz ve onu temizlediniz, ve onun rolünü gece mafya'ya belirttiniz, bu sayede arkadaşınız artık Gazi olduğunu söyleyebilir.) O rolü mafya'ya gece olduğu zaman söylemek mantıklıdır. Casus'un yediği nerf ile birlikte artık gece mafya konuşmalarını göremeyip fısıldaşmaları duyamadığı için bu taktik daha yaygın kullanılacaktır.

Temizleme hakkınız bittiği zaman Edit

Eğer temizleme hakkınız bittiyse sakın pes etmeyin! Mafya'ya hala oy vererek, stratejinizi paylaşarak ve sonradan eğer Mafya Katil rolleri kalmamış ise bir Mafyöz olarak yardım edebilirsiniz.

  • Eğer bir Medyum olduğunuzu söylemişseniz, hala Medyum olduğunuzu söylemeye devam edin ve sessiz kalın, sizde ölülerin ne söylediğini sorduklarında ise "Ölüler bilgi olmadığını veya X kişisinin suçlu olduğunu söylüyor" diyebilirsiniz.
  • Baba veya Mafyöz'ün sizin Hademe olduğunuzu söylemelerinede izin verebilirsiniz. Bu kendilerini Şerif ve ya Araştırmacı olarak Kasaba'ya onaylattırmalarında yardımcı olur.

Also on FANDOM

Random Wiki