FANDOM

MEKANİK Edit

  • Jailor özgün (unique) bir roldür. Bir oyunda birden fazla Jailor olamaz.
  • Jailor ve Mayor, Executioner'ın hedefi olamaz.

HAPSE ALMAK: Edit

Bir kişiyi hapse almak için sabah olduğu zaman güneş ikonuna tıklayarak hapse alacağınız kişiyi seçmelisiniz.

  • Hedefini ziyaret edeceksin bu nedenle Lookout seni görebilir.
  • Hapse aldığın kişi roleblock immunity olsa bile roleblock yiyecek. Yani o gece özelliklerini kullanamayacak.
  • Hapse aldığın kişi o geceki tüm saldırılara karşı bağışıklı (immune) olacak.
  • Transporter ve Witch senin hapse aldığın kişi üzerinde yeteneklerini kullanamaz.
  • Linç edilmiş Jester senin hapse aldığın kişiyi öldürebilir.
  • Transporter ve Witch ziyaretlerinin başarısız olduğuna dair bildirim alırken, Blackmailer almayacaktır.
  • Hapse aldığın kişinin saldırılara karşı bağışıklı varsa saldırganlar bildirim alacaktır.
  • Hapse aldığın kişi Witch ve Transporter'ın yeteneklerini onun üzerinde kullandığından haberi olacak.
  • Hapse aldığın kişiye olan ziyaretlerin hiç birinden bildirim almayacaksın.
  • Hapse aldığın kişiyi Bodyguard korur ve hapse alınan kişi saldırıya uğrarsa hiçbir şey olmayacak. Ama saldırgan Werewolf ise sen ve Bodyguard öleceksiniz ve hapse alınan kişi hayatta kalacak.
  • Hapse aldığın Serial Killer ve dolunaydaki Werewolf'u öldürmezsen onlar seni öldürürler. Üstelik senin onları hapse aldığın gece ziyaret eden Escort ve Consort da ölür.
  • Hapse aldığın Serial Killer'ı öldürmezsen ve o seni başarılı bir şekilde öldürürse "Hapse aldığın seri katil tarından saldırıya uğradın." diye bir mesaj alacaksın. (You were attacked by the Serial Killer you jailed!)
  • Dolunayda hapse aldığın Werewolf tarafından öldürülürsen Werewolf tarafından öldürüldüğüne dair bir mesaj almayacaksın.
  • Bodyguard ve Doctor seni bu saldırılardan koruyabilir.
  • Medium senle seans yaptığı zaman hem Medium'u hem de hapse aldığın kişiyi duyacaksın. Ama mahkum Medium'un dediklerini duymayacak.

BİRİSİNİ İDAM ETMEK: Edit

Akşam mahkumun isminin yanındaki butonu kullanarak idam edebilirsin. 3 kere idam etme hakkın var. Eğer bir kasabalıyı idam edersen geriye kalan haklarını da kaybedersin.

  • İlk akşam kimseyi öldüremezsin.
  • Escort veya Consort senin idam etmeni engelleyebilir.
  • Witch seni kontrol edip hapse aldığın kişiyi öldürtebilir. İlk akşam yapamaz.
  • Witch seni kontrol edip hapse almadığın bir kişiyi hedefin yaparsa o gece kimseyi idam edemezsin.
  • Serial Killer ve Werewolf'u idam edersen öleceklerdir ama bu onları ziyaret eden Escort ve Consort'u öldürmekten alıkoymuyor.
  • İdam ettiğin kişiyi başkaları da öldürmeye gelmiş ise sabah olunca ölüm nedenleri arasında onların rolleri de geçecektir.
Bağışıklıklar
Kişinin saldırılara karşı olan bağışıklığını yok sayıyor. (Night Immunity)
Kişinin Escort ve Consort'a karşı olan bağışıklığını yok sayıyor. (Roleblock Immunity)
Yetenek İstatistikleri
Tür Öldürme, Manipülasyon
Öncelik 5 (idam)
Kısıtlama 3 (idam kullanım hakkı)
Eylemler
Güneş ikonu Hedefi akşam hapse at.
Hedefle Hedefi idam et. (3 kullanım hakkı)
Araştırma Sonuçları
Sheriff Hedefin şüpheli değil.
Investigator Hedefin senin en karanlık sırlarını biliyor. Spy, Blackmailer veya Jailor olmalı.
Consigliere Hedefin akşam olunca insanları gözaltına alıyor. Jailor olmalı.
Oyun Bilgisi
Özet Şüphelileri gözaltına alan hapishane gardiyanı.
Yetenekler Akşamları hapse almak için sabah birini seç.
Beceriler Mahkumun ile anonim olarak konuşacaksın.

Mahkumunu idam edebilirsin.

Mahkum yeteneklerini kullanamaz.

Mahkumun bütün saldırılara karşı güvende olacak.

Amaç
Bütün suçluları ve günahkarları linç et.
Zafer Koşulları
Birlikte kazandıkları Kasaba halkı ve Survivor.
Öldürmek zorunda oldukları Mafia, Vampire, Witch, Arsonist, Werewolf, Serial Killer.

GENEL STRATEJİ Edit

  • Hapse alacağın kişinin adını akşam olmadan vasiyetine (Last Will) yaz. Hapse aldığın kişilerin isimlerini yazmayı bırakma. Kasabalılar senin ölmeden önce hapse aldığın Serial Killer ve Werewolf'u öğrenecek ve linç edeceklerdir.
  • Mahkumun sana söylediği rolü adının karşısına hemen yaz.
  • Kendini kasabaya ifşa edersen seni koruyabilecek birinin olduğundan emin ol çünkü katiller ve kötüler için en büyük tehlike sensin. Bir Transporter'dan seni korumasını ve Lookout'tan seni izlemesini isteyebilirsin.
  • Birisi daha senin gibi Jailor olduğunu söylüyorsa yalan söylüyordur çünkü sadece 1 tane Jailor olabilir. Onları öldür.
  • Hapse aldığın kişilerden vasiyetlerini senle paylaşmasını iste böylelikle kimin kötü kimin iyi olduğunu ayırt edebilirsin.
  • Kimin Mafia tarafından öldüğüne ve Arsonist tarafından gazlandığına dikkat et. Mafia'nın Mafioso ve Godfather olmak üzere 2 tane katil rolü var, birisi hapse alınınca veya roleblock yiyince diğeri öldürmeye devam edebilir. İçlerinden birisi öldü diyelim. Sonraki gece hapse birini aldın ve sabah olunca kimsenin Mafia tarafından ölmediğini gördün. O kişi büyük ihtimal hapisteyken saldırıya uğradığını söyleyecek, aynı kişiyi tekrar hapse al. Yine ölen olmazsa sonraki gece öldür.
  • Kendini kasabaya duyurmuş Mayor'u korumak için hapse alabilirsin fakat Witch senin onu öldürmeni sağlayabilir.
  • Mahkum daha önceden gazlanmışsa ve senin onu hapse aldığın gece Arsonist gazladıklarını yakmaya karar verirse mahkumun hapiste olduğundan ölmeyecek. Yani Jailor kasabalıları korumak için hapse alabilir.
  • Mahkumun Lookout olduğunu söylüyorsa ona birisini izlemesini söyle, ismini verdiğin kişiyi de hapse al. Sonraki gece de onu kimin ziyaret ettiğini sor. Doğru cevap vermezse öldür.
  • Neutral evil olduğunu söyleyen birini öldür çünkü yalan söylen bir katil olabilirler.
  • Survivor olduğunu söyleyen Werewolf gibi katiller olabilirler veya doğru da söylüyor olabilirler. Her survivor olduğunu söyleyen kişiyi idam etmekte doğru olmayabilir. Eğer gerçekten Survivor ise idam hakkını boşa harcamış olursun.
  • Kötüler genellikle Lookout veya Medium olduklarını söylerler. Onlara öğrendikleri tüm bilgileri sor.
  • Mahkumuna önceden hapse aldığın mahkumun rolünü söyleme.
  • Godfather ölmüşse Mafioso'yu hapse al ama öldürmeyin ve diğer Mafia üyesini bulmaya çalışın. Böylelikle Mafia öldüremez ve kasaba halkı hayatta kalır. Witch diğer Mafia üyesi ile takım olup, seni kontrol edebilir ve sana Mafioso'yu öldürtebilir. Oyunda Serial Killer varsa Mafioso'yu hemen öldür çünkü Serial Killer istediği her an öldürebilir.
  • Amnesiac olduğunu söyleyen kişiye kasabalı olmasını söyle eğer olmazsa öldür.
  • Kasaba koruma olduğunu söyleyen kişiye ismini verebilir ve seni korumasını söyleyebilirsin. Sana yalan söylüyor da olabilir. Bu yüzden seni korumasını söylediğini vasiyetine yaz. Sen ölürsen onu linç edeceklerdir fakat Forger veya Janitor vasiyetini ortadan kaldırabilir.
  • Bazı Jailor'lar rol kısmında bulunan "abilities" kısmını mahkuma soruyor ve yazmasını istiyor. Bu durum "Metagaming" olarak adlandırılıyor. Bazı kasabalılar da söylemeyi reddediyor ve Jailor onları öldürünce tüm idam hakkını kaybediyor. Bu nedenle önerilmez.
Jailor-0.png

Also on FANDOM

Random Wiki