FANDOM

Disguiser rol hırsızıdır, mafya için çalışır. Eski Disguiser isim çalarken, yeni Disguiser rol çalıyor.

Disguiser iseniz ve gece birini hedef aldıysanız, sizin rolünüz hedef aldığınız kişinin rolü olarak gözükür.

Seçtiğiniz hedef örnek olarak bodyguard ise ve Investigator o gece sizi araştırdıysa rolünüz şu şekilde yansır: Bodyguard, Godfather, Arsonist.

Eğer o gece ölürseniz, ölüler kısmında rolünüz Disguiser yerine Bodyguard olarak gözükür.

(Bodyguard rolü sadece bir örnekti seçtiğiniz tüm roller buna tabidir.)

Kimi seçerseniz seçin, Sherrif buna kanmaz. Sizi her zaman Member of Mafia olarak görür. Bu yüzden mümkünse şerifleri bir an önce öldürmeye çalışın.

Eğer bir Sherrif sizi bulduysa ve genel sohbette sizin mafya olduğunuzu söylüyorsa mafya olmadığınızı söyleyip, Investigator'ın sizi araştırmasını isteyebilirsiniz. Sherrif de Executioner olduğunu söyleyip bundan kolayca sıyırabilirsiniz. Eğer sizi asma aşamasına gelirlerse şerifin mafya olduğunu söyleyip ertesi gün onun linç edilmesini sağlayabilirsiniz. Çünkü Town rolünü hedef aldıysanız asıldığınız zaman ölüler listesinde Town olarak gözükeceksiniz ve Town buna inanacaktır.

Eğer birini seçmezseniz veya Roleblock yerseniz, o gece sizi Investigator araştırırsa Doctor, Disguiser, Serial Killer olarak gözükürsünüz.

Lookout ziyaret ettiğiniz kişiyi izliyorsa sizin onu ziyaret ettiğinizi görür.

Eski Disguiser da yalnızca 3 kez kimlik çalma hakkı varken yeni güncelleme ile gelen Disguiser'ın sınırsız rol çalma hakkı vardır.

Hangi rolü çaldığınız sizde gözükmez.

Eşsiz yani 1 oyunda yalnızca 1 tane olabilecek rolü çalabilirsiniz.

Örneğin; Jailor, Mayor gibi.

Seçtiğiniz hedef hapiste bile olsa onun rolünü çalabilirsiniz.

Seçtiğiniz hedefin rolünü çalabilmeniz için ölmesi gerekmiyor.

Seçtiğiniz hedef sizin onun rolünü çaldığınız hakkında bir bilgi almaz. İçiniz rahat olsun.

Eğer bir Town rolü seçip aynı gece öldüyseniz ve oyunda retri varsa, isminizin yanında canlandırma butonu gözükecektir. Fakat Retribitionist sizi canlandırmaya çalışsa bile canlandıramaz.

Retrinin sizi canlandırmaya çalıştığı hakkında bir bilgi almazsınız, retri de sizi canlandıramadığı için bir bilgi almaz fakat canlanmadığınız için bunu anlayıp disguiser olduğunuzu çözebilir.  Çözene kadar da sizi canlandırmaya çalışabilir. (malum türk serverı)

Vigilante sizi öldürdüğü sırada town olarak gözükseniz bile, ertesi gece vigilante kendisini vurmaz.

Vigilante ertesi gece birini vurabileceğini gördüğü zaman sizin town değil de disguiser olduğunuzu anlamış olur.

Eğer alert basmış bir veteranı ziyaret ederseniz, veteran tarafından öldürülürsünüz ve graveyardda veteran olarak gözükürsünüz.

Eğer bir amnesiac town rolündeyken ölmüş disguiserı seçerse town rolünü değil, disguiser rolünü seçmiş olur.

Bu sayede tüm town, graveyard da town olarak gözüken bir disguiser olduğunu öğrenmiş olur.

Eğer eşsiz yani oyunda sadece 1 tane olabilecek bir rolü seçip öldüyseniz amnesiac sizi seçemez.

örneğin ölüler listesinde jailor olarak gözüküyorsanız amnesiac sizi seçemez.

Disguiser öldüğü zaman sağdaki yaşayan mafya listesinden silinmiyor. Bu bir bug değilmiş, disguiser town olarak ölürse mafyanın disguiserın kim olduğunu unutmaması içinmiş.

Eğer oyunda transporter ile janitor varsa ve öldürülecek kişi ile disguiser ın yerini transporter değiştirdiyse, disguiser janitor tarafından temizlenmiş olarak ölür ve janitor onu seçtiği rol olarak değil, disguiser olarak görür.

Eğer bir consig disguiser ı araştırırsa ve disguiser rol değiştirdiyse, consig yanılmaz ve disguiser ı disguiser olarak görür.

Eğer mafya takımında öldürebilecek bir mafya üyesi kalmadıysa disguiser mafiosoya terfi eder.

Stratejik olarak takımınızda consig varsa eğer onunla çalışabilirsiniz. Consig hedefi araştırır, rolünü size söyler ve eğer town ise ve rolü mafiayı tehdit eden veya sizi açığa çıkartabilecek bir rol değilse o kişiyi oyun sonuna kadar hedef alabilir, o kişinin rolüne göre sahte vasiyet yazabilirsiniz. Aynı zamanda takımda janitor varsa hedefe birlikte gidip, janitorden rolünü öğrenip o role göre hareket edebilirsniz.

Ayrıca oyunda sizden taraf olan bir cadı varsa onun sayesinde townların rolünü öğrenip o rolleri çalabilirsiniz.

Also on FANDOM

Random Wiki