FANDOM

Consigliere

Mekanikler

  • "Framer, Jester, Vampire, Hex Master" sonuçlarını alan Araştırmacının aksine, Framer tarafından lekelenmiş olsa da, hedefinizin rolünü yine de elde edebilirsiniz.
  • Rolünüz İnvestigatora çok benzer. Bununla birlikte, araştırma sonuçlarınız hedefinizin tam rolünü gösterirken, İnvestigatora üç veya beş olası rol verilir.
  • O gece bir Arsonist tarafından gazlanmış birini ya da daha önce gazlanan birisini kontrol ederseniz, Arsonist olarak gözükürler.

Bir Consigliere birisini ziyaret ettiğinde verilen roller:

  • Hedefiniz eğitilmiş bir koruyucudur. Bodyguard olmalı.
  • Hedefiniz profesyonel cerrah. Doctor olmalı.
  • Hedefiniz, kasaba için çalışan güzel bir kişidir. Escort olmalı.
  • Hedefiniz insanlarla ilgili bilgi toplar. İnvestigator olmalı.
  • Hedefiniz insanları geceleri alıkoyuyor. Jailor olmalı.
  • Hedefiniz kimin  ziyaret ettiğini izler. Lookout olmalı.
  • Hedefiniz, şehrin lideridir. Mayor olmalı.
  • Hedefiniz ölülerle konuşuyor. Medium olmalı.
  • Hedefiniz mistik gücü kullanıyor. Retributionist olmalı.
  • Hedefiniz Kasabanın koruyucusudur. Şerif olmalı.
  • Hedefiniz birisinin ziyaret ettiği kişiyi gizlice izlemektedir Spy olmalı.
  • Hedefiniz ulaşım konusunda uzmanlaşmıştır. Transporter olmalı.
  • Hedefiniz Vampirleri izliyor. Vampir Avcısı olmalı!
  • Hedefiniz paranoyak bir savaş kahramanı. Veteran olmalı.
  • Hedefiniz, yasayı adaleti sağlamak için zorlar. Vigilante olmalı.
  • Hedefiniz insanları susturmak için bilgilerini kullanıyor. Blackmailer olmalı.
  • Hedefiniz Mafya için bilgi toplar. Consigliere olmalı.
  • Hedefiniz Mafya için çalışan güzel bir kişidir. Consort olmalı.
  • Hedefiniz başkaları gibi davranıyor. Disguiser olmalı.
  • Hedefiniz belgeler ile oynuyor. Forger olmalı.
  • Hedefiniz kandırmak istiyor. Framer olmalı.
  • Hedefiniz Mafyanın lideri. Godfather olmalı.
  • Hedefiniz cesetleri temizler. Janitor olmalı.
  • Hedefiniz Baba'nın kirli işlerini yapar. Mafioso olmalı.
  • Hedefiniz kim olduğunu hatırlamıyor. Amnesiac olmalı.
  • Hedefiniz yanan şeyleri izlemekten hoşlanıyor. Arsonist olmalı.
  • Hedefiniz birilerinin linç edilmesini istiyor. Executioner olmalı.
  • Hedefiniz linç edilmek istiyor. Jester olmalı.
  • Hedefiniz herkesi öldürmek istiyor. Seri Katil olmalı.
  • Hedefiniz yalnızca yaşamak istiyor. Survivor olmalı.
  • Hedefiniz kan içiyor. Vampir olmalı!
  • Hedefiniz ayda uluyor. Kurtadam olmalı.
  • Hedefiniz insanlar üzerinde büyüler yapar. Cadı olmalı.

İlk defa bir Veteran, Şerif veya Godfather araştırdığınızda başarı elde edersiniz.

İşte Salem Kasabasındaki rollerle ilgili Consigliere sonuçları - Coven (DLC)

  • Hedefiniz şövalye koruyucusudur. Crusader olmalı.
  • Hedefin her şeyi görüyor. Psychic olmalı.
  • Hedefiniz izleme tekniğinde tecrübelidir. Tracker olmalı.
  • Hedefiniz büyük bir şey yakalamak için bekliyor. Trapper olmalı.
  • Hedefiniz beklemektedir. Ambusher olmalılar.
  • Hedefiniz başkalarını rahatsız edici nitelikte. Bir Hipnotist olmalı.
  • Hedefiniz birisini izliyor. Bir Guardian Angel olmalı.
  • Hedef her öldürdüğünde daha güçlü oluyor. Juggernaut olmalı.
  • Hedefiniz hastalık pezesi. Pestilence olmalı.
  • Hedefiniz Kasabayı mahvediyor. Korsan olmalı.
  • Hedefiniz bir taşıyıcı hastalığa sahip. Plaguebearer olmalı.
  • Hedefiniz mistik bilgilere sahip. Coven Lideri olmalı.
  • Hedefiniz hekzanların yollarını biliyor. Hex Master olmalı.
  • Hedefin bir taş görünümü var. Medusa olmalı.
  • Hedefiniz, kirli işlerini yapmak için ölenleri kullanıyor. Necromancer olmalı.
  • Hedefiniz kurbanlarını öldürmek için şifalı bitkiler ve bitkiler kullanıyor. Poisoner olmalı.
  • Hedefiniz simya ile çalışır. Potion Master olmalı.

Strateji 

  • Consigliere olarak, Coven, Serial Killers, The Werewolf ve Vampires için çok önemli bir hedeftir. Bunun nedeni, araştırılan hedefinizin rolünü belirleyebildiğiniz için Mafyanın en yararlı üyelerinden birisiniz
  •  Çok hızlı bir şekilde büyük miktarda bilgi sağlayabilir, diğer rolleri tehdit edebilir ve Mafya'ya ağır destek  verebilirsiniz. Özellikle kullanışlısın çünkü geceleri Mafya'nın etkinliklerine yol gösterebilirsin.
  •  Özellikle kullanışlısın çünkü geceleri Mafya'nın etkinliklerine yol gösterebilirsin.
  • Biri Consigliere olduğunuzu iddia ettiyse, Kasabaya onlara karşı bir rol gösterin ve o kişiyi asmak için (Mafya arkadaşlarınızdan başka bir şey) gösterin. Seri Killer gibi Nötr Killing rolünü bulursanız, ikinci gününde kendinizi İnvestigator olarak ilan ederseniz ve Seri Katil'i linç altına almanız, Kasabanın size güvenmesini sağlamak için mükemmel bir yol olabilir. Bir kere ispatlandıysanız, Godfather ve Mafioso bazı zahmetli kasabaları ortadan kaldırırken kasabayı mahvedebilirsiniz.
  • Aklınızda bulundurun, Size güvenen town üyeleri bir mafia astırmanızı beklediği için consigliere olduğunuzdan şüphelenebilir.
  • Bu oyunda mümkün olduğu sürece investigator olduğunuzu söleyin (,Janitor ile birlikte investigator rolu ortadan kaldırmak işe yarayacaktır) bir Şehir rolü (örneğin, Doktor da araştırıldığında bir Seri Killer veya Disgueser olabilir) bulduysanız, onlara rollerini sorabilir, soruşturma mesajınızı talep edebilir, belki de kendilerini linç altına almak için söylediklerine Kasaba'nın güvenini kaybetmesini sağlamak için yanlış bilgi sağlayabilirsiniz. Soruşturma sonuçlarınızı bir Araştırmacınınki ile eşleşecek şekilde değiştirme (örneğin, Hedefiniz cesetlerle çalışır, Medium, Janitor veya Retributionist olmalı) ve açıklanan bir Şehir üyesiyle bu şekilde konuşmak, İnvestigator olarak güven kazanmanın harika bir yoludur. , bu da uzun vadede Mafyaya yardım eder.
  • Bir İnvestigator gibi yazınız. Bu, hapiste kalırsan ve Jailor vasiyetini vermeni isterse, gerçek bir İnvestigator olduğuna inanmak için  sana yardım edebilir. Ayrıca, gerçek İnvestigator sizi soruşturmaya kalkarsa, İnvestigator, Consigliere veya Mayor olarak ortaya çıkacaktır çünkü tam rolünüzü belirleyemezler.
  • Bir Spy olduğunu biliyorsanız ve bir Seri Katil, Kundakçı veya Kurtadam bulursanız, ertesi gün onları linç ettirmeye çalışırken dikkatli olmanız gerekir. Bir Spy, Mafya mensuplarının o kişiyi ziyaret ettirip tanımadığını bilecek ve sizin bir Consigliere olduğunuzdan şüphelenecektir.
  • Kundakçı ve Hex Master en kötü düşmanı olabilir. Bir Arsonist veya Hex Master sonucunu bulmanızın nedeni bu, Arsonist ve / veya Hex Master olduğu anlamına gelmemektedir; lekenen  insanların bir Arsonist ve Hex Master olarak görünmesi gerçeği nedeniyle.
  • Bunu kullanarak, herhangi bir Hex Master ve Arsonist sonuçlarını Mafia Killing'e bildirebilirsiniz. Arsonist ve Hex Master hedeflerini ortadan  kaldırdırdığınız da Arsonist ve Hex Masterın anlamlı bir hasara neden olmasını önleyebilirsiniz. Bağışıklık kazanırlarsa, Bodyguard koruyabilir veya Arsonist zaten kendini koruyacaktır.
  • Mafya üyelerinin isimlerini son isteğinize, ölen bir kişinin yerine araştırdığınız gibi yerleştirmek konusunda uyarıda bulunun. Deneyimli bir Spy, söz konusu kişinin Mafya tarafından ziyaret edilmediğini görebilir. Buna benzer olağanüstü Spylar nadir olsa da, bunu aklınızda tutun.
  • Sohbette yapıştırmak için bastığınız takdirde bir İnvestigator gibi her zaman vasiyetname yaptığınızdan emin olun. Sohbet sırasında yapıştıracak bir İnvestigator stilini kaydedin, ancak Mafya arkadaşlarınıza gerçek rollerini bildirebilmeniz için gerçek sonuçların bir kaydını tutun. İnvestigator tarzınızda hiçbir kusur bulunmadığından emin olun, yoksa daha akıllı bir oyuncu tarafından bir Consigliere olduğunuz anlaşılabilir.
  • Sonuçları Towna veya Jailor'a raporlarken, İnvestigator göreceği grupları daima hatırla ve bunlara uygun olarak ifade et. İnvestigator olduğunu iddia ettiğinizde birisini Seri Katil, Arsonist veya Werewolf olarak suçlamak ölümünüz anlamına gelebilir.
  • Alternatif olarak, Mafyanın uygun soruşturma sonuçlarına sahip başka bir üyesi, suçlamalarda bulunmak için bilgilerinizi kullanabilir. Mesela, bir Seri Katil belirlerseniz, Bir Forger öldürülecek kişinin willini dğeiştirebilir  ve Seri katili ortaya çıkarabilir.
  • Kendinize dikkat çekmeden birini suçlamak isterseniz, Mafioso'dan suçlamayı Death Note'a yapmasını isteyebilirsiniz. Bununla birlikte, bu, Mafia takımının bir Consigliereye sahip olduğunu ve İnvest olduğunu iddia edeceğinden şüphelenebilir. Başka bir seçenek (eğer Mafya başka bir sebepten dolayı öldürmeyi kaçırdıysa) Ölüm Notu'nu veya Mafyanın Son İstekleri'nin bir kişinin bağışıklılığa sahip olduğunu  suçlamak için kullanabilir.
  • Son İstek'inde keşfettiğiniz rakibin kötü rollerini açıkça belirginleştirin; Kasaba bir Consigliere'ın Son İsteğine güveniyor. Last willinize bu durumda yalanlar yazmanıza gerek yok. ( rakibin kötü rollerini bulamayıp rasgele bir townu katil gibide gösterebilirsiniz.)
  • Sonuçları Last willinizin sırasına göre yaptığınızdan emin olun. Bunu yapmak, insanların sana inanma ihtimalini arttıracaktır. Rolleri yanlış sıraya koymak veya daha da kötüsü, soruşturma sonuçlarını tamamen yanlış hale getirmek sizi linç ettirebilir.
  • Rolleri doğru sırayla koymak yararlı olsa da isimleri sıraya koymamalısınız. Akıllı bir Spy, birisini araştırdığınız sıranın da Mafyanın insanlarını ziyaret etme emri olduğunu fark edebilir ve Last willinizi kasabaya verirseniz rolünüzü anlaması zeki bir spy ise yüksek ihtimaldir.
  • Öte yandan, kasabayı masum insanları kendinize az tehlike altında linç ettirmeye çalışmak için kullanabilirsiniz. Bildiğiniz birinin Doktor olduğunu ortaya çıkarmak, Doktor / Seri Katil / Disguiser geldi ya da bir Bodyguard olabileceğini bilmek İstediğiniz biri geldiğinde, Bodyguard / Godfather / Kundakçı rollerini ortaya atın. Daha sonra yine de İnvestigatora benzeyeceksin. Spy, Mafya üyelerinin onları ziyaret ettiğini ve Consigliere olmanızdan şüphelendiğini göreceğinden, dün gece onları ziyaret ettiysen bunu yapmaya dikkat et. İnvestigator olarak onaylanmazsa özellikle dikkat et. Odaklanmış bir kasaba, Mafyanın Tarafsız Killing rollerinei düşürmek istediğinin farkında olacaktır.

Bir Consigliereye karşı oynarken...

  • Oldukça erken safhada İnvestigator olduğunu iddia edebilir. 
  • İkinci günden önemli bir rol öldürülmüş ise Consigliere olması yüksek bir ihtimaldir.